Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 10, 2012

Blackberry Bold or Samsung Galaxy Tab? Thanks encik suami! ♥

Hati mana yang tak gembira, bahagia. Bila orang yang tersayang memberi apa yang diinginkan! ;) Actually, i'm really unexpected! Speechless! Encik suami sekali lagi membuat kejutan! Kali ni diberinya sesuatu yang menjadi idaman hati. Tinggal belum sampai target untuk mendapatkan sendiri.

Petang itu encik suami sekadar mengajak untuk melihat-lihat. Katanya, mau survey harga. Tanpa disangka-sangka, disuruhnya membuat pilihan yang mana satu berkenan dihati. Mulanya berat hati untuk membuat keputusan. Bukan tak mau apa yang mau diberikan encik suami. Memandangkan pilihan yang diberikan mempunyai harga yang tinggi. Uiissh! Taknak laa kalau pilihan hati menjadi beban kepada encik suami nanti! ;)

Pada mulanya encik suami memberi pilihan. Antara:

Samsung Galaxy Tab 7.0 Plus

Atau

Blackberry 9790 Bold 5

Tapi, encik suami telah memilih Samsung Galaxy Tab tu untuk Little Princess! Errkk! Jammed sekejap otak dengar. Little Princess guna Samsung Galaxy Tab?? Kalau harganya RM1++ ok jugak. Ni harganya RM1+++! Addoii. Biar betul encik suami nihhh? Katanya, ada banyak application belajar untuk Little Princess. Huurrmm! As i know memang encik suami pernah cakap dulu. Yang dia nak belikan Little Princess Samsung Galaxy Tab. Sebab Little Princess selalu berebut-berebut IPad dengan uncle Cu dia & selalu main Tab aunty Nurul dia. But, tak berapa nak setuju. Because the price is too expensive!

Walaupun encik suami dah decide untuk amek Samsung Galaxy Tab tu untuk Little Princess. Tetap berat untuk memilih Blackberry Bold 5 tu. So tengok-tengok yang lain. Dan berminat jugak dengan Blackberry 9780 Bold 3 :) Harga pun lebih murah dari Bold 5 tu.

Tapi, encik suami suruh buat keputusan betul-betul. Encik suami suruh survey dulu. So, call la mereka-mereka yang berkenaan :) Setelah disurvey, majoriti 90% memilih Blackberry Bold 5. Kata mereka, Blackberry Bold 5 lebih slim berbanding Blackberry Bold 3. Dan ianya boleh ditouch-screen walaupun ada keyboard! Mempunyai 1gHz processor, 786 MB RAM & 8GB memori yang telah tersedia didalam phone! Menggunakan OS7 yang lebih laju berbanding Blackberry Bold 3! ;)

Walaupun dah tau majoriti memihak kepada Blackberry Bold 5 dan ianya adalah apa yang diinginkan. Tetap susah untuk memberitahu encik suami yang mana pilihan hati! Sebab utama, harga! -.- Dah laa harga Samsung Galaxy Tab tu RM1+++ ditambah pulak dengan Blackberry Bold 5 ni? Perrghh! Blackberry Bold 5 tu lebih mahal pulak dari Samsung Galaxy Tab tu. Tidak laa teman! Hehehehee ;p Apa yang mampu dibuat adalah menerangkan kepada encik suami tentang perbezaan Blackberry Bold 5 & Bold 3. Dengan harapan encik suami membantu untuk memilih yang mana lebih baik dan yang paling penting sesuai dengan bajet encik suami! Huhuhuhuu ;p

Dan akhirnya encik suami just cakap, "Abang taktau. Nanti yang nak pakai yang. Nak yang mana? Yang pilih laa. Jangan nanti abang dah belikan yang taknak pulak." Errkk! Just jawab, "Yang pun taktau la abang. Kalau amek Bold 5 mahal. Kalau amek Bold 3 functionnya la pulakkan." Dan encik suami pulak, "So, amek je la Bold 5 tuu." Errrr. Alahaiii! Berat rasanya. Walaupun encik suami yang belikan. Tetap rasa berat walaupun bukan duit sendiri yang keluar! For me, its too expensive. Lagipun bukan jenis yang meminta-meminta. Lebih suka menggunakan duit sendiri untuk kehendak diri. Lain laa kalau keperluan kann? ;)

Finally, i've my Blackberry 9790 Bold 5 ;) Thanks encik suami! ♥ Dan jugak Samsung Galaxy Tab 7.0 Plus for Little Princess! Hehehee :D Since ada Tab ni. Little Princess rajin buat homework tauu! ;p Sebab syarat utama Papa dia, siapkan homework dulu baru boleh guna Tab! Hihihihii all the best Little Princess! ;p

And for u encik suami, yang tau abang baca blog yang. Thanks tau abang! ♥ Really appreciate it! Tak terungkap dengan kata-kata. Tapi yang dah post thanks kat wall FB abang kan? ;p Bawah ni buktinyaaa! Hahahaaa ;p


Thank for reading. Do comment and LIKE :)

20 comments:

  1. Waah betuahnyaa..dpt hadiah dari hubby.. nice choice laa tuh.. :)

    ReplyDelete
  2. SAMSUNG GALAXY NOTE!...hehehe....TAB bsr sgt....:)

    ReplyDelete
  3. Yuhuuuuuuuu Emma singgah sini dari blog mak dara =)

    ReplyDelete
  4. beli dua 2..
    akak amik bb..
    shark amik tab:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaa mmg amek dua2 pun. Dan mmg akk amek BB. Tapi Tab anak akk yg amek. Hehehe x dpt la nk bg Shark kan? ;p

      Delete
  5. wah..sangat best..nak tawen cepat r gini..:D

    yeah come from Bicara Mak Dar : Ini Link Saya.. Sila Promote!

    Tengok anak nad jom..:)

    http://www.nornadiah.com/2012/04/joeybaby-sugar-glider-kelihatan-30.html

    ReplyDelete
  6. yeah come from Bicara Mak Dara : Ini Link Saya.. Sila Promote!

    Tengok anak nad jom..:)

    http://www.nornadiah.com/2012/04/joeybaby-sugar-glider-kelihatan-30.html

    ReplyDelete
  7. Bestnyeeeeee...i lg 2 bln bru ada incik hubby..
    hehe!

    ReplyDelete
  8. bertuahnya,.. kalaulah akak dapat? mimpi jer tuu... bab tab untuk anak, akak belikan gak untuk anak tp yg ala2 tab, yg murah jer tp fungsi masih sama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hhhee ada tu untuk akak ;) Tula la kan. Utk bdk2. Dh Papa dia belikan kak. What can i say?

      Delete
  9. sweet love story.. happy ever after with ur husband and lil princess.. :) hehehe

    sayang sgt kan bila brg mahal di beli oleh org tersayang.. =)terharu uu!

    ReplyDelete
  10. wow bestnya.. jeles i

    salam ziarah dari blog mak dara

    ReplyDelete
  11. baru sempat singgah disini..
    salam perkenalan dr segmen mak dara..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...