Daisypath Anniversary tickers

Monday, March 26, 2012

Holiday March 2012 - Part III

Hoyeahh! Akhirnya kami sampai dengan selamatnya di Bukit Merah ;) Hehehee so kami terus ke farm ayah. Ayah dengan Mama dah lama tunggu kat sana. Katanya nak bawak kami pergi makan ikan bawal goreng di Juru! Hhhuuu bestnyaa! Lapar sangat time ni! ;)

Ni la jalan masuk untuk ke farm ayah. Berliku-liku. Hehehee sana lubang sini lubang. Aiyyoo! :D

Then, kami sampai sudah di Prisma Eramas! Hehehee :D Perkara pertama yang aku lakukan adalah memandikan Dania Sofea! Hahaha budak tak mandi tu dah bau masam dah! Harusss dimandikan. Hehehee :D Sementara aku memandikan Dania. Kawan-kawan yang lain sibuk berjalan-jalan disekitar farm dan bergambar! Oouhh tak tunggu eh! Hehehee :p



Dan selepas itu diorang dibawa oleh Ayah dan Mama untuk melihat benih-benih dan anak-anak ikan arowana :) Bukan senang nak tengok ok! Hehehee ;)



Dah abis sekeliling farm diorang teroka. Ayah dengan Mama pun ajak kitorang pergi makan! Waaah sangat-sangat tak sabar. Hehehee ;) Perjalanan dari Bukit Merah ke Juru memakan masa lebih kurang setengah jam. Disebabkan hanya Ayah je yang tau kedai makan tuu. So, ayah la jalan dulu ok! Hehehee ;)

Dan akhirnya kami sampai dikedai makan Gerai Makan Ikan Bawal Kak Mah & Abg Din Juru. Actually kedai makan ni diantara kedai makan yang tersenarai dalam list kami untuk singgah makan. Ni namanya rezeki. Ayah dengan Mama yang bawak kami datang ke sini! :) Lokasi Gerai Bawal Kak Yah Din ni terletak di kawasan kilang di Juru. Bestnya tentang gerai ni adalah bawalnya digoreng garing setelah order diambil dan dihidang panas-panas! Wow! Delicious! Hehehee ;) Dan hanya dihidangkan bersama kari bendi, ulam-ulam dan sambal belacan! Fuuhhh! Sedapppp!


11 ekor ikan bawal goreng telah diorder oleh kami! Hehehe time ni bukan tahap lapar je. Tahap kebulur semuanya. Hahahaa :D Time dah nak settle makan hujan turun. Perrgh! Dah la kenyangkan. Hujan pulak tuu. Conform-conform mengantok! Tapi perjalanan harus diteruskan. Lagipun Ayah and Mama nak balik Bangi on that night. Hhhuuu so kitorang teruskan perjalanan ke destinasi seterusnya. Ayah dan Mama pulang ke Bukit Merah :) Tq so much to Ayah and Mama sebab belanja kitorang makan ikan bawal goreng sekenyang-kenyangnyaa! Hehehee time nak masuk ke kereta, encik suami awal-awal dah duduk kat seat sebelah driver. Jawabnyaaa, aku laa yang drive ke destinasi seterusnyaaa! ;)


Thank for reading. Do comment and LIKE :)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...